Ismerjétek meg a következő interjúalanyunkat Bánki Gabriellát. Avagy sikertörténet a karantén alatti időszakban 1.0. 🙂

Csak gratulálni tudok Gabinak a kitartásáért, hiszen a “maradj otthon” hónapokban is hetente többször online edzett velem/velünk. Hosszú utat tettünk meg közösen, hullámhegyeken és völgyeken át a pulzuskontroll témában. Szeretném megköszönni Gabinak a megkérdőjelezhetetlen bizalmát felém – szakmailag – ebben a témában is. Visszagondolva azokra a hónapokra, biztos vagyok benne, hogy nem volt egyszerű elhinni, hogy nincsen baj és, hogy az állóképesség megszerzésével, a szervezete adaptálódni fog és rendben lesz a pulzus is a terheléseknél.

látva a mostani adatokat, már tudjuk, hogy sikeresen legyőztük ezt a kihívást is.

Aki a kérdéseket felteszi: Kuknyó Brigitta
Aki a kérdésekre válaszol: Bánki Gabi

Mesélj magadról!
Nos, ha röviden kell bemutatnom magamat, akkor azt mondanám, hogy még mindig álmodozó, vidám, alkotó, bizakodó és kitartó típus vagyok. Ja, és igyekszem „kecses, szexi és kőkemény” lenni. 😉

Hány éves vagy?
Az idén töltöttem be a 44-et.

Mivel foglalkozol?
Jelenleg az álláskeresők táborát erősítem.

Sportoltál-e gyerekkorodban?
Az iskolai kötelező testnevelésórákon és rövid ideig tartó jazzbalett órákon kívül nem igazán tartozott a sport a mindennapjaim hasznos elfoglaltságai közé. Ennek ellenére a rendszeres testmozgás mindig valamilyen formában jelen volt az életemben. Boldogan emlékszem vissza gyermekkori famászásokra, fogócskázásokra, bújócskázásokra, tollaslabdázásokra és a gyermekkorom legnépszerűbb játékaira a gumizásra, vagy a fallabdázásra; de ugyanolyan lelkesedéssel bújtam bele a görkorcsolyámba és ültem fel a biciklimre, vagy fedeztük fel játszótársaimmal Tab, sokak számára ma is ismeretlen környékét, ahonnan kis városunkat másik szemszögből csodálhattuk meg.

“A többórás játszótársi kalandozások után hullafáradtan, időnként izomlázasan kerültünk ágyba esténként.”

Mi történt, ami elindított a mozgás irányába?
A gyermekünk, Arnold 4 évesen kezdett el úszni és délutáni foglalkozások alkalmával én is elkísértem. Az uszodai várakozások helyett egy idő után úgy gondoltam, hogy én is hasznosan szeretném eltölteni az időmet és belevetettem magam az úszás világába. Később Arnold az úszás mellett kézilabdázni kezdett. Az edzések közbeni várakozás szintén mozgásra sarkallt és egy idő után több anyukával együtt elkezdtünk kocogni, míg a gyerekek edzettek. Egy téli időszak kihagyása után a testmozgás és az ezzel járó megújulás, felfrissülés hiánya és a fogyni akarás indított el a rendszeresség irányába, amit a HappyFit Spinning & Aerobic Terem-ben találtam meg.

Mi volt a célod eleinte a mozgással?
A szabadidő hasznos eltöltése mellett, a fogyás és az egészséges öregedés fenntartása.

Mit jelent most a mozgás Neked?
Számomra a mozgás – legyen az alakformáló edzés, piloxing, deepWork, köredzés, spinning, úszás vagy éppen családi szenvedélyünk, a túrázás – kikapcsolódást, feltöltődést, stresszkezelést, egy új életformát, szenvedélyt jelent.

Mit jelent neked az életmódváltás?
Szokásaink megváltoztatása: káros szenvedélyektől, cigarettától való megszabadulás, rendszeres testmozgás, egészséges táplálkozás, élethosszig tartó tanulás, hatékony stresszkezelés.

“Számomra a mozgás kikapcsolódást, feltöltődést, stresszkezelést, egy új életformát, szenvedélyt jelent.

Hogyan kezdtél neki?
Fiatalkori lázadásom, hitt függetlenségem egyik jele volt a dohányzás. Ennek a szenvedélynek a káros hatásait hamar felismertem, így hat év után abbahagytam a dohányzást! 22 éve nem gyújtottam rá. Az iskolai évek után a rendszeres testmozgás csak a gondolataimban volt jelen, de a fiunk születésével ez megváltozott. Az önálló, kezdeti próbálkozások és az elmaradt eredmény arra ösztönzött, hogy a mindennapjaim részévé váljon a testmozgás. Unokahúgom Szabóné Bánki Nikoletta és egyik kedves ismerősöm, Szakály Edina ajánlására kerestelek fel a HappyFit edzőteremben és innentől kezdve rendszeressé vált az életemben a mozgás.

A mozgás mellett figyelsz a táplálkozásodra is?
Bevallom őszintén, egyelőre nem sok minden változott a táplálkozásomban. Ajánlásodra fehér kenyeret felváltotta a házi készítésű rozs – graham – finom lisztes kenyerem, rozskenyér. Tészták helyett csökkentett szénhidráttartalmú tésztákat fogyasztok, a cukor helyett édesítőszereket.

Mi volt régebben a legnehezebb? Most mi a legnehezebb?
Nehéz volt kilépni a kényelmi zónámból. Kezdetben fogalmam sem volt, hogy merre/hogyan/mit sportoljak, vagy túl öregnek tartottam magam egy-egy sporthoz, vagy éppen nem tudtam beilleszteni a napi teendőim közé. Persze ezek mind csak kifogások voltak. Számomra a legnehezebb az egészségtudatos táplálkozás kialakítása.

“Még sokat kell tanulnom az élelmiszerek tápanyagösszetételéről és arról, hogy mikor/mire van szüksége a szervezetünknek.”

Mit szólt/szól a környezeted hozzá? Büszkék Rád?
A családom mindenben támogat és büszkék rám!

Mit jelent a HappyFit Neked?
Egy szakmailag erős, szenvedélyes, ugyanakkor kedves, emberséges edző; egy jól felszerelt sportterem és egy klassz sportközösség, amely megadja a lehetőséget és a motivációt, hogy rendszeresen eljárjak mozogni, hiszen nemcsak együtt edzünk, hanem bátorítjuk is egymást.

Megtaláltad, amit szerettél volna terem profiljában?
Természetesen. Jelenleg heti 5 alkalommal járok edzeni. Többféle edzésformát is választottam. Alakformálás, Köredzés, DeepWork, Piloxing. Csoportos edzésekre járok, de szolgáltatások között megtalálható a személyi edzés lehetősége, valamint életmód és táplálkozási tanácsadás is.

Mit kaptál az életedbe a mozgás által?
Egy szuper edzőt, tanácsadót, lehetőségeket, -13 kilót, egy új külsőt, nagyobb önbizalmat, talán egy hosszabb, egészségesebb életet.

Elérted-e a célodat vagy még haladsz csak az úton felé?
„A cél maga az út.”

Mit üzensz másoknak?
Ne lehetetlen küldetésként tekintsetek az egészséges test, lélek és a boldogság elérésére, amit megálmodtatok magatoknak!

“Az egészségtudatos táplálkozás nem jelent éhezést; a testedzés is inkább időráfordítás és elhatározás kérdése, mintsem leküzdhetetlen akadály. Csak akarni kell!”