Óratípusok

Pilates óra leírása:
A Pilates a wellness mozgásformák világának egyik meghatározó alappillére. A mélyrétegű törzsizmok erősítésére-nyújtására koncentráló, az egész testet, tetőtől-talpig átmozgató mozgásrendszer, melyet a német Joseph Pilates fejlesztett ki. A Pilates gyakorlatok a légzésre és a törzs izmainak, a gerincnek a megerősítésére épülnek. Továbbá nagy hangsúlyt fektetnek a helyes testtartás és a tudatos testkép kialakítására vagy átalakítására.
A helyes légzés kiemelt szerepet kap a Pilatesben, mivel azonnali, közvetlen hatással van úgy a hormonrendszerre és az emésztésre, mint az energiaáramlásra.

A módszer fő célja:
A test és a lélek egységének megteremtése olyan módon, hogy az elme ne legyen lekötve és a test kecsesen, egyensúlyban mozogjon.Pilates2

Előnyei:
– alakformáló, feszesítő hatású
– javítja a testtartást, enyhül a hát és derék fájdalom
– mélyizmokat tornáztat
– rehabilitációra is ideális
– nem terheli az ízületeket
– a teljes testet megdolgoztatja
– fokozza az anyagcserét
– fejleszti a relaxációra való képességet

Gerinctorna óra leírása:
A gerinctorna segíti a gerinc épségének fenntartását, tehát nemcsak a gerincbántalmak kezelésének, hanem azok megelőzésének – prevenciójának is fontos eszköze.
A gyógytornászok által is alkalmazott speciális gyakorlatok erősítik, illetve nyújtják a gerincet stabilizáló izmokat. A gyakorlatsorok mélyizom erősítő feladatokat tartalmaznak, s főként a has -és hát különböző szakaszait dolgoztatják meg. Az óra jellege lassú és kifejezett, koncentrált gyakorlatokat és mozgásanyagot foglal magába. Rendszeres alkalmazásával minden irányban növekszik a gerincoszlop mobilitása és flexibilitása, jelentősen csökkennek a gerinc területén a különböző okokból kialakult elváltozások illetve a különböző eredetű és jellegű fájdalmak.
A gerincoszlop fitten tartása, a tartó izmok erősítése és nyújtása illetve gerinc mozgásterjedelmének megtartása és növelése, saját testsúllyal és különböző segédeszközök használatával történik. A minden mozgásirányban fájdalommentesen megtartott mozdulatok megelőzése illetve utókezelésre is alkalmasak.12

Az óra célja:
-erősíti, lazítja és nyújtja az izomzatot
– javítja a tartást
– oldja a stresszt
– javítja az emésztést,
– növeli a fizikai és pszichikai teherbírást,
– javítja az általános közérzetet
Felhasznált eszközök: Flexi-bar, fitt ball, soft ball, különböző erősségű gumikötelek és kézi súlyzók.


Alakformáló óra leírása:

Az órák során az egész testet átmozgatjuk, izmainkat tónusba hozzuk, fejlesztjük, de nem növeljük annak tömegét.sb_mobil_aerobic_400x370
Az óra célja a test felületes izomzatának karbantartása, formálása, szépítése, a testtudat fejlesztése, az önbizalom növelése mellett a mély hátizmok erősítése. Koreográfia mentes óra, bárkinek ajánlható, ahol célunk testünk átmozgatása, izmaink erősítése.
Az óra egy 8-10 perces keringésfokozó és izomfelkészítő/nyújtó bemelegítéssel kezdődik. A dinamikus bemelegítést követően különböző izomcsoportokra végzünk 2-3 célzott fejlesztő gyakorlatot, majd az óra végén egy lezáró nyújtássorozatot végzünk.

Mivel oly sokan ülőmunkát végeznek, a hátizom gyakorlatok az óra elmaradhatatlan részét képezik. Az alakformáló óra dinamikus és különféle eszközökkel tesszük változatossá. (Soft-ball, Fit-ball, gumikötél, súlyzó, X- Co, Flexi Bar)


“Kritikus Zónák edzése” óra leírása:

Ez az óratípus, ahogy a nevében is benne van, a nők leginkább problémás testtájainak a megdolgozására hivatott. Az intenzív bemelegítés után, a comb, fenék, csípő és has területét dolgozzuk meg.


“Kondi Mix” óra leírása:

Egyszerű, erősítő jellegű óratípus. Hangsúly az általános kondíciót fejlesztő és a teljes testet megdolgoztató, sok ismétlésszámú gyakorlatokon van. Az óra 8-10 perces bemelegítéssel indul, majd következik egy 35 perces egész testre kiterjedő edzés. A gyakorlatok végrehajtásához különböző segédeszközöket is használhatunk, (step pad, gumikötél, kézi súlyzó, súlyzórúd, fit ball, flexi-bar), amik segítségével az óra nemcsak változatosabb, de hatékonyabb is lesz. Az órát pedig egy általános óra végi nyújtással zárjuk körülbelül 5 percben.


Spinning óra leírása:

Legnépszerűbb beltéri kerékpározási edzésforma, melyet a speciálisan erre az edzésmódszerre kifejlesztett eszközön – a Spinneren hajtanak végre a résztvevők. – A Spinning az egyik legkiválóbb kardió edzés, mely egyszerre fejleszti a testet és a lelket, a mentális képességeket és az állóképességet is.  A legjobb, hogy kortól és nemtől függetlenül bárki űzheti.servicii-spinning-schreiner

Előnyei:
Jelentősen javul a keringési rendszer, hatékonyabb lesz a vér oxigénszállító képessége, erősödik az érfal, nagymértékben javul állóképességünk, ezzel együtt fejlődik tüdőnk hatékonysága is. A helyes kerékpár beállítással és tekerési technikával, mozgás közben is óvjuk térdünk ízületeit, valamint a szalagokat, és ezzel egy időben erősítjük is azokat. A nagy intenzitású mozgás következtében fokozott izzadás jellemző, így a méregtelenítés is beindul a szervezetben. Egy dinamikus Spinning órával nagyon jól levezethető a bennünk felgyűlt feszültség, így a stressz is könnyebben leküzdhető, megtanít küzdeni, erősíti akaratunkat.

Spinning óra felépítése:
5-10 perces pulzusszám növelő bemelegítés után, 30 perces kardióedzés, különböző ellenállási erősségekkel, ülő és álló technikával kombinálva végzett mozgássorozat következik, melyet egy 5-10 perces levezetéssel és egy speciális nyújtással fejeznek be a résztvevők.


PILOXING óra leírása:d186b2_9d94d82e8e4b4f82bccd938c0fb6d9e2

BOX+PILATES+TÁNC = KECSES… SZEXI…KŐKEMÉNY…. 🙂

A Piloxing® az első olyan program, ami egyedülálló módon ötvözi a Box – erő, gyorsaság, állóképességét, a Pilates testtudatosságát és hajlékonyságát, és mindezt megbolondítja a tánc szórakoztató mozdulataival. Az órán a magas és alacsony intenzitású, ezen belül is a kardió és az erősítő gyakorlatok sorozataiból álló blokkok váltják egymást tervezett módon.


deepWORK óra leírása:

Ez a holisztikus, funkcionális tréning minden sportág legjavából építkezik. Egyszerű, intenzív, egyedülálló és teljesen más, mint az eddig ismert módszerek. Rendkívül alaposan mozgatja át a testet és rengeteg pozitív energiával tölt fel. A deepWORK™, a keleti Yin-Yang filozófiát követve, egy edzésen belül nyújt feszülést és ellazulást az izmoknak. Az edzés elvi struktúrája az öt elemre épül: föld, fa, tűz, fém és víz .
Az óra eleji meditatív zenét egy lüktető, adrenalin növelő, intenzív zene követi, amely a kardió és erősítő gyakorlatsorok zenei háttereként szolgál.  A mély zenei ritmusok segítik, fokozzák a teljesítőképességet, erőkifejtést és az érzelmi feszültség levezetését.
A deepWORK™ edzéstechnika forrásául szolgáló keleti meditációs terápiákat és a dinamikus meditációt az orvostudomány depressziós, vagy pszichoszomatikus panaszok gyógyításánál alkalmazza.111

Jellemzői:
Zsírégető, feszültségoldó, fizikai tréning, mentális tréning, megismertet saját határainkkal, érzelmi feltöltődést nyújt.
A deepWORK™ edzéssel saját határaink fölé kerekedhetünk: korunk egyik legösszetettebb hatású funkcionális tréningjének tartják, olyan stressz oldó, izzasztó, kardió- és erőedzés, mely feltölt, és nem fáraszt!


Személyi edzés óra leírása:

A személyi edzés számtalan előnnyel jár, hiszen szabadabban alakítható, mint egy csoportos óra. Személyre szabott minden egyes vendégnél és figyelembe veszi az edzettségi szintet, illetve azt is, ha a vendég speciális igényekkel érkezik az edzésre. Nagyon sokszor javasolt akkor is a személyi edzés, haolympus-cernusco-personal-trainer speciális egészségügyi kezelés, műtét vagy rehabilitáció után van a kliens. (pl. gerincsérv utáni műtét) A személyi edzés során az edző megtanítja a feladatok pontos végrehajtási módját, illetve folyamatosan figyeli, korrigálja az esetleges mozgáshibákat. A személyi edző, hosszú távú tervezés mellett, a vendég pillanatnyi állapotát is figyelembe veszi, annak megfelelően alakítja az edzésterhelés mértékét, csökkentve ezzel a túlterhelés, megerőltetés veszélyeit. Személyi edzővel edzeni biztonságosabb és szórakoztatóbb, mint egyedül. 😉 Amit a személyi edző biztosít: a motiváció, a tanácsok és a bátorítás nagyon egyszerűen hangzanak, de hatalmas lendületet adnak rendszeres sportoláskor. A rugalmas időpont egyeztetés pedig már csak „hab a tortán” 🙂